Posts

Showing posts from January 28, 2018

FANTASTIC CARTAGENA , ESSENTIAL OLD CITY AND WALLS TOUR #2

Image
TOPCOLOMBIATIPS
Essential Cartagena. “Old city and walls tour”
Chapter 2
By:
Néstor Meléndez Soler
https://www.gpsmycity.com/gps-tour-guides/cartagena-5045.html

·         LA INDIA CATALINA:
The statue of La India Catalina is one of the top landmarks In Cartagena de Indias. It is a representation of a very important aborigine woman in the history of this city.
The statue was created and sculpted in 1961 by the city artist Hector Lombana, who designed it as a handheld trophy, requested by the organizers to be the prize award for the International Movie festival of Cartagena.
In 1974, it was casted in bronze by Eladio Gil, and that is the feminine figure you can now see over the pedestal.
The winners of the now movie and television festival keep on being awarded with the small version as the prize for every category. As an analogy, it can be said that the India Catalina is like the Oscar for the Colombian audiovisual industry.  
The real India Catalina was an aborigine from this area that was abdu…
Image
"HAY FESTIVAL" EN CARTAGENA DE INDIASPor: Néstor Meléndez Soler Top Colombia Tips


Cartagena de Indias recibe todos los años durante la última semana de enero uno de los festivales más importantes del mundo de las letras. El "Hay Festival" es una fiesta de la cultura en la cual los escritores y autores se encuentran con el público en charlas y eventos en los cuales cuentan sus formas de creación y acercan su obra a los asistentes creando un ambiente en el cual el realismo mágico que se vive en la ciudad se compagina con la nueva literatura que se escribe en la actualidad en todo el orbe.
El "Hay festival" nació en una pequeña población llamada Hay-on-Wye  en Gales. Con tan solo 1500 habitantes este pueblo Galés es quizás el lugar del mundo con más librerías por habitante, ya que hay 41 de ellas que están abiertas al público. Es una ciudad de lectores conocida como la ciudad de los libros y fue allí donde nació el festival en el año de 1988 como un encuentro li…